Duurzaamheid

Een doorlopend proces bij Apple Select is het zoeken naar appelen die klimaattechnisch en residu-arm geteeld kunnen worden. 

Bij Apple Select weten wij als geen ander dat er wereldwijd met het huidige klimaat uitdaging genoeg is voor het teeltlandschap om te kunnen voldoen aan de wettelijke en retail-eisen. Onze focus ligt niet alleen op de consument, maar ook op de natuur en wij kijken naar het kostenplaatje voor de teler. 

Wij zien dat er appelen zijn die bijvoorbeeld heel goed worden vermarkt , en ook aansluiting vinden bij de consument richting de toekomst niet meer geteeld kunnen worden door werkstoffen die de bomen nodig hebben. Bij Apple Select  kijken wij gezamenlijk naar de toekomst .
 
Dit zien wij ook als functie voor de teler. Een appelboom staat niet slechts voor 4 jaar in de grond. Hierbij komt een focus op de lange termijn bij kijken. Wij leveren een lokaal product in Europa en overzee. Wij kunnen als meerwaarde de teler en eindklant van alle juiste informatie voorzien. 

Resultaten retail buying study
58%

Klimaatneutraal

Consumenten kopen bewust producten die klimaatvriendelijk zijn of zoeken naar de best mogelijke optie.

57%

Bewustwording

Consumenten maken bewuste keuzes bij bestaande aanschaf. Zij kijken hierbij naar zaken als minder verpakking en keurmerken.

20%

Milieuvriendelijk

Consumenten maken binnen hun hele leven overal milieuvriendelijke keuzes zoals minder vliegen, meer thuiswerken.

Sterke eigenschappen

Minder vorstgevoelig

Schurftresistent

Minder gevoelig voor vruchtboomkanker

Uitstekende shelf-life

Your customer, our inspiration

Inspelen op behoefte

Inspelen op de zoekende consument binnen het rode segment.

Kwaliteit & duurzaamheid

Hierbij inspelen op de trend maar betere kwaliteit en focus op duurzaamheid.

Partnerships

‘’Lokaal’’ betrokkenheid en partnerships creëren om continu te innoveren.

Duurzame bijdrage

Kans om duurzaamheidsinitiatieven te ontplooien en een bijdrage te leveren aan een gezondere wereld met elkaar